26 Kwiecień, 2017

Content Marketing to podstawa!

Aleksandra Żołędź

Content Marketing

Postaw na Content Marketing, aby zbudować wartościową i długoterminową relację ze swoimi odbiorcami. Stwórz przydatne treści, które zaspokoją potrzeby grupy docelowej i zyskaj nowych klientów, którzy będą aktywnie promować Twoją markę. Marketing treści to obustronna strategia, przynosząca korzyści każdej ze stron!

Content Marketing – co to takiego?

Content Marketing lub po prostu marketing treści nieustannie zyskuje na popularności, idąc w parze z tradycyjnymi formami marketingu lub całkowicie je wypierając. Jest czymś więcej niż tylko jednostronnymi działaniami. To budowanie relacji, w którą mają być zaangażowanie dwie strony. Moc Content Marketingu tkwi w tworzeniu wartościowej treści, przeznaczonej do publikacji w internecie. Począwszy od artykułów na blogach, przez infografiki, podcasty, poradniki aż po evideo. Niezależnie od tego, w jakiej formie zostanie ujęta, musi być przydatna dla grupy obiorców, do której zamierzasz ją skierować.

Daj swoim odbiorcom unikatowe teksty bogate w informacje, które będą przy tym zaskakujące i naprawdę ciekawe. Być może prowadzenie bloga może wydawać Ci się nużącym zajęciem jednak uwierz, że wysiłek się opłaci. Dobry content pomoże Ci zyskać grupę odbiorców, którzy powrócą po więcej, a także chętnie się nim podzielą. Ty zyskujesz klientów, oni użyteczne informacje!

Działaj według planu

Stwórz strategię, która skutecznie zaangażuje Twoich odbiorców. Zacznij od określenia, do kogo kierujesz swoje działania, czyli po prostu wyznacz grupę docelową. Wybierz także narzędzie, z którego będziesz korzystać. Najbardziej efektywne jest działanie na kilku polach, zatem publikuj posty na blogu, aktywnie promuj się na Facebooku, nie bój się także tworzyć wideo. Ponadto dziel się swoimi umiejętnościami w poradnikach i ebookach, informuj o nowościach, rozsyłając newsletter. Jednak niezależnie od tego, jakie medium wybierzesz, klucz do sukcesu jest jeden – angażujące treści, będące źródłem rzetelnych informacji.

Nie bój się prezentować tajników swojego sukcesu, ponieważ możesz o wiele więcej zyskać niż stracić. Przekazując ekspercką wiedzę, stajesz się autorytetem, godnym naśladowania, którego będzie się chętnie czytać, a nawet cytować. Blogując lub publikując inne treści, przekazujesz nie tylko informacje o swoich usługach i produktach, ale i kreujesz swój wizerunek.

Content Marketing prowokuje dialog i pozwala na stały kontakt z odbiorcami. Pomaga poznać ich potrzeby i odpowiednio je zaspokojać. Działa to też w drugą stronę – klienci poznają Ciebie i markę. To z kolei ma ogromny wpływ na stworzenie stałej relacji, opierając się na zaufaniu. Wszystko to wpłynie na popularność Twojej działalności!

Content Marketing a SEO

Google kochają dobre jakościowo treści, wnoszące coś nowego i wartościowego. Dlatego też Content Marketing jest doskonałym narzędziem do poprawienia swojej pozycji w wyszukiwarce. Dobra tekst obroni się sam i z pewnością zostanie dostrzeżony przez coraz inteligentniejsze roboty. Znaczenie ma też regularność – publikuj w stałych odstępach czasu, a zostaniesz nagrodzony i postrzegany jako serwis, który nieustannie się rozwija. Nie można też zapomnieć o linkowaniu, które tworzą użytkownicy udostępniający artykułu.

Content Marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi współczesnego marketingu. Wykorzystaj jego potencjał już dziś!


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!