28 Czerwiec, 2017

Blog firmowy – tematyka artykułów

Kamila Kucharska

Content Marketing Copywriting

Dobrze wiemy, jak ważne jest dostarczanie użytecznych treści dostosowanych do potrzeb danej grupy docelowej. O ile łatwo jest stworzyć ogólny zarys tego, o czym chcemy pisać, o tyle znalezienie konkretnych tematów to już trudniejszy orzech do zgryzienia.

W dzisiejszym artykule chcemy pokazać, gdzie warto szukać inspiracji do stworzenia listy tematów na bloga firmowego, aby przyciągał on użytkowników i dostarczał użyteczny content.

Blog firmowy – strategia

Pierwszym krokiem jest stworzenie ogólnej strategii. Chcesz przyciągać użytkownika użytecznymi poradami? Być może wolisz pisać o nowinkach z branży? A może postawisz na specjalistyczne artykuły, w których podzielisz się trudno dostępną wiedzą? Każdy pomysł jest dobry, jeśli idzie za nim content dostosowany do potrzeb odbiorcy.

Zakres tematyczny

Jeśli już wiesz, w którym kierunku chcesz podążać, czas na zawężenie tematyki. Na tym etapie warto stworzyć kategorie, wokół których zorganizujesz publikacje. Wiedząc, o czym dokładnie będziesz pisać, unikniesz chaosu, a Twój blog nie skończy jako kolejne miejsce „o wszystkim i o niczym”.

Tematy poszczególnych publikacji

To najtrudniejszy etap tworzenia. Zazwyczaj początkowo nie przysparza on większych problemów, jednakże im dalej w las, tym jest trudniej. Dlaczego? Ponieważ pisząc regularnie, nasze pomysły prędzej czy później mogą się wyczerpać.

Co zrobić, kiedy znajdziemy się w takim właśnie miejscu?

Answer the public

Answer the public to doskonałe narzędzie, które pomoże Ci stworzyć plan tematów, będący odpowiedzią na wyszukiwania użytkowników. Wystarczy wpisać frazę, która Cię interesuje (weź pod uwagę wcześniej stworzone kategorie), a otrzymasz odpowiedź, o co najczęściej pytają internauci.

W ten sposób otrzymasz niemalże gotowe pomysły na nowe tematy artykułów.

Myśl szerzej

To, że Twoja firma produkuje lampy nie oznacza, że artykuły na blogu muszą kończyć się na opisach poszczególnych produktów. Warto wyjść poza bezpośrednią działalność przedsiębiorstwa i tworzyć treści, które przybliżą czytelnikowi branżę, w której działasz. W jaki sposób? Na przykład pisząc artykuły o historii lamp, ciekawostkach z branży (najnowszych trendach) czy nawet szerzej – o polskim czy światowym designie. W ten sposób dostarczysz interesujących informacji, a tym samym zaciekawisz czytelnika.

Bądź na bieżąco

Jeśli prowadzisz blog firmowy musisz interesować się daną branżą. To oznacza monitorowanie działań konkurencji oraz podążanie za trendami. Jeśli prowadzisz agencję reklamową i spodobała Ci się kampania pewnej marki, bądź uznałeś, że w danym przypadku real time marketing zadziałał doskonale, stwórz case studies. Dzięki temu nie tylko pokażesz, że wiesz, co w trawie piszczy, ale również postawisz się w roli eksperta.

Dobrym pomysłem jest też opisanie wyników najnowszych badań i opatrzenie ich komentarzem, który uczyni dane bardziej przystępnymi i użytecznymi.

Inspiracje u innych

Przeglądaj internet, książki branżowe, inne blogi. Oczywiście, pod żadnym pozorem nie kopiuj innych! W ten sposób jednak, możesz liczyć na przypływ nowych pomysłów. Ponadto śledząc poczytnego bloga i analizując odzew czytelników, dowiesz się co jest dla nich ważne i na co reagują w żywy sposób.

Inspiracje na własnym blogu

Przeglądasz internet, książki czy artykuły konkurencji i nadal nie masz pomysłu? Dobrym sposobem jest powrót do starych publikacji. Sprawdź, czy w przeszłości nie opisałeś jakiegoś tematu pobieżnie. Jeśli tak, być może warto rozwinąć go i na jego bazie stworzyć nowy wpis, a może nawet cały cykl.

Klienci

Przypomnij sobie, o co pytają Twoi klienci, co ich interesuje. Porozmawiaj z pracownikami, którzy mają z nimi bezpośredni kontakt. Być może jakiś punkt działalności Twojej firmy jest niejasny dla odbiorcy? A może pewna funkcja produktu przysparza problemów użytkownikowi? Stwórz cykl artykułów, który rozwieje wszelkie wątpliwości, a czytelnicy z pewnością będą Ci wdzięczni.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już nigdy nie zabraknie Ci pomysłów na nowe artykuły!


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!