27 Grudzień, 2016

Copywriting & SEO – Użyteczne połączenie

Aleksandra Żołędź

SEO Copywriting

Artykuł ten stanowi krótkie wprowadzenie do cyklu traktującego o SEO copywritingu. Krótko wyjaśnia na czym polega praca copywritera, mówi o istocie pozycjonowania oraz o tym jak jak łączą się te dwa elementy.

Wydawać by się mogło, że słowo pisane traci swoją wartość. Zewsząd słyszymy o niskim poziomie czytelnictwa w Polsce. Niestety nie da się temu zaprzeczyć. Może jednak warto spojrzeć na tę sytuację z nieco innej strony? Warto zauważyć, że w Internecie, w którym ogromna liczba osób spędza lwią część swojego czasu, zarówno wolnego jak i zawodowego, dominuje właśnie słowo pisane. Zatem nie jest ono tak zapomniane i porzucone jakby się mogło wydawać. Wiedzą o tym spece od marketingu i reklamy, którzy doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że nieustannie komunikujemy się za pomocą różnorodnych treści. Tutaj na scenę wkracza copywriting.

Copywriter – kto to taki?

W “klasycznym” znaczeniu copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów i sloganów reklamowych, które są wykorzystywane w prasie, telewizji, radiu. Ta definicja jest jednak niewystarczająca i tu z pomocą przychodzi określenie francuskie czyli concepteur-redacteur co tłumaczy się jako twórca-redaktor. Jest to pojęcie o wiele pojemniejsze i lepiej odzwierciedlające naturę tego zawodu. Copywriter czuwa nad całokształtem danego projektu. Nie tylko pisze tekst ale też dba o szatę graficzną czy nawet trzon i ideę przedsięwzięcia.

Czym musi wyróżniać się copywriter? Oczywiście otwartym umysłem, kreatywnym myśleniem i doskonałym warsztatem pisarskim. Nie bez znaczenia są także szerokie zainteresowania, będące użytecznymi w realizacji wielu projektów. Konieczna jest też znajomość zasad komunikacji masowej oraz wiedza o zachowaniach konsumenta. Wszystko to składa się na profil idealnej osoby pracującej w copywritingu. Niestety dziś napisanie nawet najlepszego tekstu nie wystarczy. Obecnie copywriterzy tworzą również treści na strony internetowe a jak wiadomo jest to obszar rządzący się nieco innymi prawami.

Walka o pozycję

Tym co się liczy w Internecie jest liczba osób, która odwiedzi naszą stronę. Najlepiej żeby były to osoby zainteresowane tym co się na niej znajduje i żeby zachęciła ona do skorzystania z naszych usług. Tutaj do akcji wkracza osławione SEO (search engine optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych zwana pozycjonowaniem. Ma ono na celu uzyskanie przez serwis jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach. Strona ma być pozycjonowana na jak najwłaściwsze frazy i słowa kluczowe dzięki czemu klient szukający danej rzeczy znajdzie ją bez najmniejszego problemu i to pod naszym adresem.

Co ma z tym wspólnego copywriting? Otóż bardzo wiele! Copywriterzy pisząc teksty, które mają funkcjonować w internecie muszą znać zasady pozycjonowania. Treść jest najważniejsza jednak musi być ona przystosowana do wymogów sieci tak by mogła w ogóle zaistnieć. Tutaj pojawia się w końcu SEO copywriting czyli tworzenie tekstów atrakcyjnych dla klientów oraz wyszukiwarek internetowych. Copywriter działając według zasadpozycjonowania, powinien pamiętać o tym by artykuły zawierały odpowiednią ilość słów i oczywiście fraz kluczowych. Tekst musi przyciągać osoby zainteresowane daną tematyką.

SEO copywriter ma za zadanie tworzyć treści unikatowe ale i bogate w informacje. Wyróżniające się na tle masy innych artykułów a także zdecydowanie przyciągające uwagę, od pierwszego do ostatniego akapitu. Teksty tworzone przez copywriterów powinny być tworzone z myślą o tym do kogo są kierowane ponieważ to odbiorca jest najważniejszy! Należy dbać nie tylko o to by ruch na stronie był duży ale też o to by osoby nas odwiedzające były realnie zainteresowane oferowaną tematyką.

Staranne tworzenie nieszablonowych i profesjonalnych treści z pewnością zaprocentuje. Gdy nasz komunikat będzie przyjazny dla czytelników, zostanie doceniony także przez roboty wyszukiwarek a to w końcu bardzo pożądany efekt. Warto więc zadbać o pisany tekst. Począwszy od tytułu, przez nagłówki aż po ostatni akapit!


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!