26 Maj, 2017

Harmonogram publikacji treści – od czego zacząć?

Kamila Kucharska

Content Marketing Social media

Harmonogram publikacji treści jest niezwykle ważnym elementem strategii content marketingowej. Dlaczego? Ponieważ jak wiemy, tylko regularne dzielenie się wartościową treścią daje szansę na zyskanie stałego grona odbiorców. Bez odpowiednio zaplanowanych działań, cykliczne publikowanie contentu może okazać się trudniejsze niż się to wydaje.

Dlaczego harmonogram publikacji jest potrzebny?

Wiele osób uważa, że harmonogram publikacji nie musi zostać spisany, a na jego miejsce wystarczą założenia, które mamy w pamięci: artykuły na blogu będę publikować dwa razy w tygodniu, a posty na Facebook’u pięć razy w tygodniu.

Być może u niektórych osób taki sposób działania ma szansę przynieść oczekiwane efekty, jednakże jeśli chcemy prowadzić działania content marketingowe w sposób profesjonalny, nie liczmy na łut szczęścia. Odpowiednie przygotowanie jest kluczowe dla powodzenia kampanii, zatem im więcej pracy włożymy na początku, tym większa szansa, że osiągniemy zaplanowane cele.

Nawet jeśli potrafisz z łatwością zarządzać dwoma kanałami komunikacji, takimi jak Facebook i blog firmowy bez harmonogramu, problem pojawia się w momencie, kiedy w grę wchodzi większa ilość narzędzi. Dzieląc się contentem w wielu miejscach, takich jak Twitter, Instagram czy YouTube, harmonogram publikacji jest KONIECZNY.

Kanały komunikacji, a harmonogram publikacji

Należy wziąć pod uwagę, że każdy kanał komunikacji rządzi się swoimi prawami, dlatego nie możemy wszędzie publikować jednakowych treści. Ponadto aktywność odbiorców w każdym z tych miejsc może być różna! Zatem należy dostosować nie tylko tematykę, ale również częstotliwość z jaką będziemy dzielić się contentem, przykładowo ilość postów w tygodniu oraz godziny publikacji.

To kolejny powód, dla którego dobry plan jest niezbędny. Zarządzając różnymi kanałami komunikacji nie sposób zapamiętać wszystkich założeń, dlatego harmonogoram publikacji pomoże w byciu konsekwentnym i monitorowaniu bieżących działań (oraz ich skuteczności).

Harmonogram publikacji – praktyczne aspekty

Harmonogram publikacji powinien zatem zawierać następujące elementy:

  • Rodzaj contentu (artykuł, infografika, zdjęcia, post)
  • Tematyka
  • Data publikacji
  • Autor publikacji
  • Kanał komunikacji

Warto, żeby nasz harmonogram publikacji miał formę edytowalnego pliku, ponieważ pewne koncepcje mogą z czasem ulec zmianie. Podstawowym posunięciem jest skorzystanie z gotowych szablonów, które można znaleźć w sieci, bądź stworzenie planu w arkuszach kalkulacyjnych Google Drive czy Excela.

Jeśli chcesz, aby do harmonogramu publikacji miała dostęp większa ilość osób, warto przemyśleć skorzystanie z kalendarza online, takiego jak Google Calendar czy TeamUp.

Masz styczność z WordPressem? Ta wtyczka ułatwia zarządzanie postami oraz daje ogólny pogląd na zaplanowane publikacje.

Wybierz taki sposób, jaki najbardziej odpowiada Twoim potrzebom, jednakże nie zapominaj, jak ważne jest stworzenie harmonogramu publikacji, realizowanie jego założeń oraz monitorowanie efektu działań content marketingowych!


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!