16 Październik, 2017

Język korzyści. Bo epitety nie wystarczą!

Aleksandra Żołędź

Content Marketing Copywriting

Język korzyści to niezwykle przydatna technika perswazji, której tajniki powinien poznać każdy, kto chce skutecznie sprzedawać. Co jednak wyróżnia ten sposób komunikacji? Przede wszystkim to, że opis produktu czy usługi nie kończy się na wymienieniu ich cech. Musi on wyrażać więcej niż widać na pierwszy rzut oka! Krótko mówiąc, język korzyści służy prezentacji zalet i zysków płynących z konkretnych właściwości danej rzeczy.

Język korzyści w praktyce

Zapamiętaj: CECHA, ZALETA, KORZYŚĆ. To naprawdę prosty model, jednak wiele osób go nie stosuje.

Polega na wymienieniu cech produktu, wskazaniu zalet z nich wynikających, a następnie określeniu korzyści, jakie przyniosą one użytkownikowi w praktyce. Najłatwiej go zaprezentować posługując się przykładem.

Bluzka została uszyta z jedwabiu. Jest wyjątkowo przyjemna w dotyku, lekka, ale i wytrzymała. Dzięki temu nosi się ją niezwykle komfortowo, ponadto będzie służyć przez wiele lat.

Cechy przekuwaj w zalety, zalety w korzyści! Wzbudzaj świadomość, że zakup był dobrą i opłacalną inwestycją.

To, co dla sprzedawcy wydaje się oczywiste, nie zawsze jest takie samo dla klienta. Właśnie dlatego, należy zdystansować się do tego, co sami doskonale znamy i spojrzeć na sprawę oczami kupującego. Kolejną istotną kwestią jest również zastanowienie się, kim ten nieustannie wspominany klient jest.

Dobrze określić, do jakiej grupy docelowej chcemy się zwracać. Wówczas łatwiej będzie sprecyzować jej potrzeby, a nawet wzbudzić nowe. Mówienie do ogółu nie ma sensu, tylko konkretna sylwetka odbiorcy ułatwi stworzenie celnego i skutecznego przekazu.

Warto, by teksty, które tworzysz, stanowiły odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów. Jeszcze lepiej, gdyby odpowiadały na pytania, które nie zostały jeszcze zadane. To właśnie oznacza wyprzedzanie potrzeb! Nie musisz przecież mówić o tym co jest, mów o tym, co dopiero będzie.

Postaw na prostotę i zyskuj

Posługując się językiem korzyści, zdecyduj się na minimalizm. Skup się na najważniejszych aspektach produktu i to właśnie je uwypuklaj. Nadmiar może niestety zadziałać na Twoją szkodę. Produkt opisany w samych superlatywach stanie się niewiarygodny, a sam tekst przytłaczający. Także prostota używanego języka zadziała na plus. Jasny przekaz dostosowany do odbiorcy to jeden z kluczy do sukcesu.

Krótko mówiąc, język korzyści to prosta, lecz niezwykle skuteczna i spektakularna technika, zwiększająca szansę na sprzedaż, a co za tym idzie na zysk!


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!