To jedne z najbardziej znanych i niezwykle zręcznych przykładów działań z zakresu real time marketingu.
Trzymaj rękę na pulsie
Bycie na bieżąco to podstawa w marketingu. Śledzenie aktualnych trendów i wydarzeń może skutecznie wspomóc promocję marki. Warto zatem postawić na real time marketing (RTM). Działaj w czasie rzeczywistym i wykaż się bezbłędnym refleksem!
Czym jest sławny, ale i kontrowersyjny RTM?
Real time marketing to szybka i przede wszystkim adekwatna reakcja na aktualne wydarzenia. Wymaga bacznej obserwacji tego, co się dzieje w strefie kulturowej, społecznej oraz politycznej. W RTM ogromne znaczenie ma również znajomość grupy docelowej, a dokładniej jej zainteresowań. Należy wyczuć, jaka informacja będzie na tyle interesująca, by ktoś zechciał przekazać ją dalej. Bez wiedzy o oczekiwaniach odbiorców przekaz nie ma szansy na sukces. Jednak z szybkim przepływem informacji wiąże się także duża odpowiedzialność. Należy liczyć się z możliwością dyskusji z klientami, odpowiedzią na pozytywne, ale (co nawet ważniejsze) i negatywne komentarze.
Social media a RTM
Oczywiście niebagatelną rolę w przypadku real time marketingu odgrywają social media. Pozwalają one na błyskawiczną publikację komunikatu reklamowego, który ma szansę dotrzeć do ogromnej grupy osób. Dzięki stałemu kontaktowi z klientami poprzez media społecznościowe najbardziej wartościowy przekaz zostanie szybko „podany” dalej i odniesie zamierzony efekt w postaci promocji marki na szeroką skalę. W ten sposób powstaje także szansa na powstanie viralu, który błyskawicznie obiegnie świat.
Czego potrzebujesz w real time marketingu?
Przede wszystkim spostrzegawczości i niebywałego refleksu, który pozwoli Ci na ujrzenie potencjału konkretnego wydarzenia. Jak już wcześniej zostało wspomniane również świetnej znajomości grupy docelowej. Potrzeba też sporej dawki kreatywności i pomysłowości, bo czasami wystarczy prosta idea podana w odpowiednim momencie i zgrabnej formie.
Wszystko to zaowocuje nie tylko spektakularnym zwiększeniem zasięgu firmy i sprzedaży. Da efekty także w postaci promocji jej działań i przedstawi ją w naprawdę dobrym świetle. Sprytnie rozegrane działania w zakresie real time marketingu to dowód inteligencji i bycia na bieżąco.
Czy samo RTM wystarczy?
Zabłyśnięcie trafną akcją w idealnym czasie to oczywiście godne podziwu osiągnięcie, jednak nie uda się, gdy nie będzie elementem bardziej złożonych działań związanych z Content Marketingiem. Dzięki wcześniejszemu zbudowaniu trwałej relacji z odbiorcą, zdobyciu jego zaufania i poznaniu potrzeb, łatwiejsze staje się wykonanie odważniejszych kroków.