9 Maj, 2017

Strategia content marketingowa, dlaczego jest tak ważna?

Kamila Kucharska

Content Marketing Content Strategy

Jeśli nadal zadajesz sobie pytanie „Czym jest content marketing?”, koniecznie zajrzyj TUTAJ! Dziedzina ta rozwija się niezwykle szybko i dominuje światowe trendy w branży marketingu, dlatego warto mieć choćby podstawową wiedzę na jej temat.

Myślisz o wdrożeniu działań content marketingowych w Twojej firmie? Musisz wiedzieć o tym, że content marketing nie przynosi natychmiastowych efektów. Aby ujrzeć rezultaty swoich działań, uzbroj się w cierpliwość i zakasaj rękawy! Tylko systematyczna praca ma szansę zaowocować w pozyskaniu stałego grona czytelników i entuzjastów marki. Jednorazowy wpis na bloga, czy infografika publikowana raz w roku nie spełnią swojej funkcji. Wręcz przeciwnie! Twoi odbiorcy mogą poczuć się zaniedbani, a Ty stracisz w ich oczach. 

Bez strategii content marketingowej ani rusz

Działania content marketingowe MUSZĄ zostać poparte strategią. Nawet jeśli uważasz, że to nieistotny i czasochłonny etap, nie rezygnuj z niego. Tylko przemyślane treści mają szansę dotrzeć tam, gdzie powinny. Jeśli strategia content marketingowa to dla Ciebie czarna magia, przejdźmy razem przez jej kolejne etapy.

Cel działań content marketingowych

Ten etap może wydawać się banalny, a wręcz zbędny. Przecież oczywistym jest, że chcemy zwiększyć sprzedaż lub liczbę generowanych leadów. Jednakże są to cele zbyt ogólne. Wyznacz takie założenia, które są nie tylko ograniczone czasowo, ale również mierzalne i osiągalne.

Mając na uwadze te rady, Twój cel mógłby być następujący: zwiększenie liczby wejść na bloga firmowego o 200% w przeciągu 5 miesięcy lub zdobycie 5 nowych klientów w 1 miesiąc.

Dzięki wyznaczeniu jasnych priorytetów, Twoje działania zawsze pozostaną ukierunkowane i zgodne z początkowymi założeniami. Co ważne, łatwiej będzie Ci na bieżąco śledzić czy to, co robisz przynosi efekty czy też nie.

Grupa docelowa

Treści dostosowane do grupy docelowej to podstawa i sens content marketingu, który opiera się na założeniu, że wartościowy content przyciąga odbiorców oraz  pozwala zbudować z nimi długotrwałe relacje.

Aby odpowiedzieć na potrzeby konretnego odbiorcy, musisz wiedzieć, do kogo trafiasz! Gruntownie zastanów się jaka grupa docelowa może być zainteresowana Twoją ofertą, tylko wtedy stworzysz content, który ma szansę zostać uznany za interesujący i przydatny.

Konkurencja

Analiza konkurencji to ważny etap, który pozwoli Ci określić, jakie działania content marketingowe podejmują inni w Twojej branży. Nie działaj na oślep! Zrób research i dowiedz się, co angażuje odbiorców takich jak Twoich, a co za tym idzie przynosi najlepsze efekty.

Budżet

Na tym etapie określ, jakim budżetem dysponujesz. To pozwoli Ci podjąć decyzję, gdzie publikować, w jaki sposób dystrybuować treści oraz czy tworzyć wartościowy content samodzielnie czy z pomocą specjalistów.

Dobór narzędzi

Czas określić, jakie kanały komunikacji, rodzaje contentu oraz sposoby dystrybucji sprawdzą się w przypadku promowania Twojej marki. Zastanów się, czy regularna publikacja artykułów sprawdzi się w Twoim przypadku, czy może lepiej stworzyć dedykowany kanał video. Pomyśl również, w jakim miejscu będziesz dzielić się treścią. Jeśli wybrałeś social media, zastanów się na jakich portalach znajdziesz Twoich odbiorców. Wszystko po to, aby trafić jak najcelniej.

Tematyka

Content marketing nie lubi działania na oślep. Zanim zaczniesz pracę nad konkretnymi elementami, takimi jak artykuły, infografiki czy newslettery, dobrze zastanów się jakie tematy Twoi odbiorcy mogą uznać za interesujące i wartościowe. Czasem możemy mieć mylne wyobrażenie na ten temat, dlatego koniecznie zainwestuj trochę czasu i zrób gruntowny research, aby dokładnie dowiedzieć się, jakich informacji poszukują Twoi czytelnicy. Ważne jest również, aby wiedzieć, jaki styl komunikacji będzie najbardziej odpowiedni dla danej grupy docelowej.

Określając zakres tematyczny nie zapominaj o frazach kluczowych! Dzięki optymalizacji pod kątem SEO, Twoje artykuły czy infografiki będą pojawiać się na wysokich miejscach w wyszkiwarce, a co za tym idzie będą widoczne dla nowych odbiorców.

Kalendarz publikacji

Koniecznie stwórz kalendarz publikacji, w którym zaznaczysz kiedy oraz w jakich kanałach będziesz publikować content. To bardzo ważny element, ponieważ bez dobrego planu łatwo popaść w chaos.

Kalendarz publikacji utrzyma Twoją strategię content marketingową w ryzach oraz będzie gwarancją regularnych publikacji, a tylko takie mają szanse zapewnić dobre efekty.

Strategia content marketingowa przynosi efekty!

Tworzenie wartościowych treści, mających spełnić założone cele nie jest prostym zadaniem, jednakże może przynieść wiele korzyści. Jeśli prowadzisz firmę i chcesz zwiększyć świadomość marki oraz wypromować sie w internecie, content marketing to rozwiązanie, które powinieneś przemyśleć, niezależnie od tego czy chcesz tworzyć content samodzielnie, czy też powierzyć to zadanie w ręce profesjonalistów.


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!