14 Marzec, 2017

O czym powinieneś pamiętać tworząc treści na stronę internetową? #2

Kamila Kucharska

Copywriting

W pierwszym poście O czym powienieneś pamiętać tworząc treści na stronę internetową? omawialiśmy, o czym warto pamiętać zanim zabierzemy się do pracy oraz pisaliśmy o specyfice tekstów przeznaczonych do publikacji w internecie. Pomimo, że tworzenie treści na stronę internetową jest wymagającym zadaniem, może być niezwykle przyjemne! W tym artykule dzielimy się kolejną dawką wiedzy o tym, jak robić to skutecznie i świadomie.

Bądź otwarty!

Strona internetowa przemawia w imieniu firmy, zatem warto się trochę natrudzić, aby za jej pośrednictwem wykreować pozytywny wizerunek i stworzyć swoistą więź między marką, a odbiorcą. Aby to osiągnąć postaw na otwartą komunikację.

Nawet jeśli kierujesz swoją ofertę do profesjonalistów pamiętaj, że oni też są ludźmi! Dlatego zachowaj lekkość słowa i twórz treści w taki sposób, aby przypominały rozmowę. Nie bój się pytań retorycznych, wykrzyknień czy wyliczeń, a zdecydowanie unikaj strony biernej. Lepiej powiedzieć „stworzyliśmy produkt” niż „produkt został stworzony”. Pomoże to skrócić dystans pomiędzy firmą, a czytelnikiem i przekona go do wyboru właśnie tej oferty.

Tutaj jednak zastawiona jest pułapka. Zbyt mocne epatowanie uczuciami może sprawić, że tekst stanie się infantylny i nierzeczowy. Jeśli nadal używasz wielokropków, a zdrobnienia to Twój znak rozpocnawczy, pozbądź się nawyku ich używania natychmiast! W przeciwnym razie firma może zostać odebrana jako nieprofesjonalna i niepoważna. Jak zawsze, musisz znaleźć złoty środek.

Klient, klient i jeszcze raz klient

Tak, świat marketingu kręci się wokół klienta, a strona internetowa to jedno z narzędzi, które ma pomóc do niego dotrzeć. Dlatego, powinien on czuć, że firma, z którą ma do czynienia szanuje go i robi wszystko, aby poczuł się usatysfakcjonowany. Nie jest to proste, ale osiągalne.

Doskonałym sposobem na zyskanie sobie przychylności czytelnika jest język korzyści. Posługiwanie się nim, może przysporzyć nie lada trudności, dlatego korzystając z prostego przykładu chciałabym pokazać różnicę pomiędzy wskazaniem pozytywnych cech produktu, a językiem korzyści.

„Nasz szampon jest najskuteczniejszy na rynku”

VS

„Używając naszego szamponu przekonasz się, jak lśniące i zdrowe mogą być Twoje włosy”

Widać różnicę, prawda? Pamiętaj jednak, aby pisać prawdę. Jeśli odbiorca zorientuje się, że go okłamujesz, nie będzie dobrze. Raz stracone zaufanie jest niezwykle trudne (lub prawie niemożliwe) do odbudowania.

Spójny projekt

Copywriterzy nie zawsze mają wpływ na ostateczny kształt strony internetowej, jednak mimo wszystko warto postarać się, aby tworzone treści współgrały z ogólną koncepcją. Nawet jeśli nie jesteś zaangażowany w proces tworzenia, a jedyne na czym bazujesz to projekt graficzny, dołóż starań, żeby dostosować styl pisania do całości. Sztywne teksty, nie będą pasowały do zabawnych i wesołych obrazków.

Osoba, która tworzy projekt graficzny, nie musi być ekspertem od copywritingu, dlatego też treści nierzadko są traktowane drugorzędnie. W takich przypadkach warto skorzystać z własnego doświadczenia i zasugerować zmiany, które pozwolą wyeksponować najważniejsze elementy tekstu, aby treści miały szansę spełnić swoją rolę.

User friendly

Pisanie tekstów na strony internetowe nie jest łatwym zadaniem, ale warto poświęcić mu więcej uwagi. Dobrze skonstruowane mają ogromną moc i mogą przynieść wymierne korzyści. Powyższe rady można zamknąć w jednym zdaniu, które powinny być powtarzane jak mantra przez każdego copywritera.

Tworząc treści pamiętaj, aby były przyjazne dla użytkownika.

Jeśli zastosujesz się do tej wskazówki Twoje teksty nabiorą nowego charakteru i z pewnością przypadną do gustu Twoim odbiorcom.

 

Mamy nadzieję, że tych kilka rad pomoże w tworzeniu wartościowych treści na strony internetowe.


RZETELNE INFORMACJE TO PODSTAWA

Zapisz się do newslettera Zmień Zdanie i bądź na bieżąco

Dziękujemy za zapisanie - sprawdź swoją skrzynkę!